Nykyään on niin monia eri sosiaalisen median kanavia, että mukana ei edes tahdo pysyä! Olen aiemmin pitänyt itseäni keskivertokäyttäjänä, mutta saattaa olla, että olen pudonnut jossain vaiheessa kelkasta. Tuntuu, että jokaisen valveutuneen somen käyttäjän pitäisi kyetä seuraamaan jo useampaa eri kanavaa samaan aikaan. Itselleni on ainakin toistaiseksi riittänyt ihan muutaman käyttö. 
Tosin nyt viime kuukausien aikana olen huomannut, että yhä useammat yritykset ovat mukana jo vaikka missä kanavassa ja keinoja mitä erikoisempiin markkinointeihin tuntuu löytyvän koko ajan lisää. Saattaa olla, että korona-aika on vaikuttanut myös siihen, että on ollut aikaa keskittyä miettimään näkyvyyttä ja mahdollisuuksia laajemmin. 

Facebook: Facebook taitaa itselleni olla se "tutuin ja turvallisin" some. Facebookia olen käyttänyt n. 12 vuotta. Itse pidän Facebookin mahdollisuuksista markkinoinnissa ja se on oiva väline muutenkin yritysten viestinnässä. Itse seuraan monia uutiskanavia, sanomalehtiä, yrityksiä ja muita hyödyllisiä kanavia. Toki myös viihdepuoli on merkittävä osa kyseistä ympäristöä. Lukuisat ryhmät tuovat omat mausteensa Facebookiin. Osa ryhmistä on hyödyllisiä, kun taas osa ihan pelkästään huumorimielellä seurannassa. 
Mielestäni Facebookin plussa on se, että yhdellä selaamisella saa luettua kavereiden kuulumiset, tärkeät uutiset luotettavista lähteistä sekä tyhjänpäiväiset ajantappo-ketjut.

Tiktok: Tiktok on noussut viimeisen vuoden aikana hurjaksi trendiksi. Itse taisin kuulla ensimmäisen kerran kyseisestä sovelluksesta omalta 10v lapseltani. Kyseisessä mediassa julkaistaan lyhyitä videopätkiä, joihin voi muokata erilaisia ääniä (puhetta, yms), musiikkia ja tehosteita. 
Latasin sovelluksen puhelimeeni ja selailin sitä aikani. Olen kuvitellut, että suurin osa käyttäjistä on nuoria, mutta yllätyin siitä kuinka paljon aikuisten tekemiä videoita nykyään löytyy! Varmasti on korona tuonut tähänkin oman uuden käyttäjäkuntansa. Löysin muutaman ihan hauskan käyttäjän, jossa yrittäjät mainostavat palvelujaan. Myös ravintoloilla näytti olevan omia tilejä. Mielestäni aika hauska idea, mutta uskoisin vievän aika paljon aikaa. Täytyykin tutustua tähän vielä lisää ja miettiä, voisiko olla mahdollista hyödyntää tätä kanavaa myös oman työpaikan markkinoinnissa.